„Starlight” – Hogatex Software GmbH

5/5 - (4 votes)

Ogólne informacje o producencie

Firma Hogatex tworzy oprogramowanie dla hotelarstwa od 1980 roku. Jej produkty są dostępne do wszystkich powszechnie znanych platform. Przetłumaczone zostały na 14 języków i są używane w ponad 40 państwach. Produkty tej firmy używane są między innymi przez takie łańcuchy hotelowe jak: Accor, Holiday Inn, Ibis, Mercure, Novotell, Park Plaza Hotels & Restaurants, Ramada i wiele innych.

Siedziba firmy znajduje się w Monachium – Niemcy. Dokładny adres:

Hogatex Software GmbH

Stefan-George-Ring 23

D-81929 München

tel. +49/89 99 31 30

fax. +49/89/99 313-111

„Starlight” Hotel Management System

Jednym z oferowanych przez firmę Hogatex produktów do zarządzania hotelem jest system Starlight HMS. Został opracowany na podstawie wieloletnich doświadczeń programistów firmy związanych z branżą hotelarską.

System ten został zaprojektowany do używania na następujących platformach:

  • SCO UNIX oraz UNIX Ware,
  • IBM AIX,
  • SUN SOLARIS,
  • Windows NT oraz 95/98.

Starlight HMS ma budowę modułową, dzięki której można korzystać tylko z wybranych, potrzebnych części systemu. Składają się na niego:

  • Hogatex Starlight Front Office – moduł do obsługi recepcji,
  • Hogatex Starlight Sales & Marketing – sprzedaż i marketing,
  • Hogatex Starlight Conference & Banqueting – konferencje i bankiety,
  • Hogatex Starlight  International Financial Management – zarządzanie finansami,
  • Inventory Management – zarządzanie inwentarzem,
  • Point Of Sale system – zarządzanie punktami sprzedaży,
  • Yield Management – zarządzanie cenami,
  • HogaNET Internet Reservation Software – rezerwacje przez Internet.

Z danych, które zostały wprowadzone w jednym z modułów, można korzystać we wszystkich pozostałych częściach systemu Starlight.

W naszej pracy opisaliśmy dwa moduły zasługujące na szczególną uwagę: Hogatex Starlight Front Office oraz HogaNET Internet Reservation Software.

Starlight Front Office

System Hogatex Front Office dostarczany jest w dwóch wersjach:

  • Windows – wersja graficzna,
  • DOS (ASCII) – wersja tekstowa.

Wystarczy jedna instalacja, aby używać obydwu wersji równocześnie (także na platformie UNIX).

Wybrane funkcje programu

Archiwum

  • centralny indeks gości, firm i biur podróży,
  • użytkownik może określić, jaką formę indeksu gości komputer ma wyświetlić,
  • wyszukiwanie gościa według nazwiska, imienia, osoby kontaktowej, miejsca zamieszkania, numeru telefonu, albo szeregu innych kryteriów,
  • wersja dla Windows pozwala wysłać e-mail’a bezpośrednio z indeksu gości, używając Microsoft Outlook (adres e-mail’owy jest automatycznie przenoszony do Microsoft Outlook),
  • zapis życzeń gościa – analiza jego zachowań, aby tworzyć celne kampanie sprzedaży oraz kampanie marketingowe.

Ekran obrazujący spis gości w programie Starlight Front Office

Rezerwacja

  • rezerwacje indywidualne i grupowe wraz z automatycznym przydzielaniem pokoi dla grup,
  • funkcje wyszukiwania rezerwacji według numeru rezerwacji, nazwiska, nazwy firmy, narodowości, nazwy grupy, numeru lub kategorii pokoju,
  • daty przyjazdu lub wyjazdu, okresu czasu zamieszkania,
  • dogodne zarządzanie pakietami cen,
  • ceny pokoi pokazywane w jakiejkolwiek walucie włączając Euro,
  • automatyczne wywoływanie ulubionych lub preferowanych przez gościa pokoi,
  • system korespondencji bazujący na programie Microsoft Word z możliwością używania technologii OLE. Bezpośrednio z menu rezerwacji można utworzyć połączenie z Microsoft Word i wybrać standardową formę potwierdzenia rezerwacji,
  • zmiany w istniejących rezerwacjach,
  • opcja bezpośredniej rezerwacji w planie pokoi przez zwykłe podświetlenie żądanego okresu czasu,
  • baza fotografii pokoi oraz planów lokacyjnych, przy pomocy której można z łatwością udzielić konkretnych informacji.

Ekran obrazujący rozkład pokoi w programie Starlight Front Office

Dostępność pokoi

  • informacje dotyczące: typu, kategorii, stanu rezerwacji, przydziałów danego pokoju,
  • graficzna prezentacja statusów pokoi w 35 typach diagramów,
  • graficzny plan pokoju wraz z informacją o jego statusie.

Waluta Euro

  • ceny pokoi podawane w Euro albo w jakiejkolwiek innej walucie,
  • automatyczny pokaz salda w walucie narodowej i Euro.

Ekran obrazujący dostępność pokoi w programie Starlight Front Office

Zintegrowany moduł marketingu pocztowego

  • generuje etykiety albo pliki Microsoft Word Merge,
  • selekcja gości według numeru pobytu, dokonanego obrotu, kraju, kodu pocztowego, daty urodzenia, wieku itd.,
  • rozciągnięte kryteria selekcji umożliwiają połączenia do plików z rezerwacjami lub historią (na przykład porównanie rezerwacji z różnych okresów. Dzięki temu uzyskujemy informacje na temat upodobań gości – określone terminy przyjazdów itp.).

Rachunki

  • możliwość używania różnych form faktur,
  • określenie przepisów wystawiania rachunków, obsługa przekazów itd.,
  • możliwość druku w pięciu dodatkowych językach poza narodowym,
  • wymeldowanie grupy może być połączone z wydrukiem rachunków, faktur itp.,
  • uwzględnia prawa fiskalne z ponad czterdziestu krajów.

Korespondencja

  • korespondencja, taka jak: oferty, potwierdzenia rezerwacji, przypomnienia wystawienia rachunków, jest automatycznie kompilowana do Microsoft Word i drukowana, faksowana lub wysyłana e-mail’em,
  • system automatycznie archiwizuje całą korespondencję każdego gościa lub firmy, która go finansuje (chronologiczny dostęp w Microsoft Word).

Obsługa

  • pełny, graficzny interfejs użytkownika,
  • operowanie myszką, klawiszami funkcyjnymi lub klawiaturą,
  • udostępniona dla użytkownika pomoc w każdym momencie jego pracy,
  • wersja wielojęzyczna – użytkownik określa język, gdy zaczyna pracę,
  • możliwość określenia dostępności funkcji dla poszczególnych użytkowników.

Inne cechy systemu

  • działanie non-stop – baza danych w pełni reorganizuje się sama, kiedy kontynuuje się pracę,
  • możliwość używania innych programów podczas pracy tego systemu,
  • zarządzanie depozytem z jedną lub większą ilością cen,
  • tworzenie rozmaitych statystyk, takich jak:

– raporty zarządzania,

– raporty finansowe,

– raporty sprzedaży,

– raporty rozliczeniowe,

– statystyki ryczałtów,

– raporty części gastronomicznejitd.

  • Hogatex dostarcza kilkaset interfejsów do systemów zewnętrznych, takich jak:

– systemów telefonicznych,

– systemów POS,

– systemów kluczy magnetycznych,

– płatnej telewizji,

– systemów rejestrowania gotówki,

– systemów kart SMART,

– systemów zarządzania energią,

– systemów zarządzania cenami,

– systemów centralnej rezerwacji,

– systemów GDS.

Wszystkie interfejsy pracują „w tle” w serwerze.

HogaNET

Jest to rozwiązanie firmy Hogatex umożliwiające sprzedaż pokoi za pomocą Internetu. Program ten umożliwia szybkie i ekonomiczne dostanie się na potencjalnie największy rynek świata, bez konieczności inwestowania w nowy personel lub badanie Internetu.

HogaNET oferuje gościom możliwość zakładania rezerwacji przy pomocy wypróbowanej technologii, dzięki której spełniana jest najbardziej powszechna potrzeba użytkowników Internetu – chcą oni, aby wszystko było wykonywane natychmiastowo. Poza tym, plusem tego „wirtualnego pracownika” przyjmującego rezerwacje jest to, że „pracuje” on 24 godziny na dobę i 365 dni w roku.

Na czasie oszczędzają też pracownicy hotelu, którzy nie muszą odbierać telefonów związanych z rezerwacją pokoi, ponieważ przepływ informacji następuje pomiędzy gościem i serwerem sieciowym HogaNET. Następnie dopiero te dane są przesyłane do komputera hotelowego. Dzięki temu pośrednictwu żaden potencjalny gość nie może dostać się bezpośrednio do systemu hotelowego. Centralny serwer HogaNET chroni dane, co znaczy, że używając tego urządzenia nie trzeba martwić się o ochronę przed hackerami i bezpieczeństwo danych.

Decydując się na skorzystanie z tej oferty, można zaoszczędzić do kilkunastu tysięcy dolarów, gdyż nie trzeba kupować własnego serwera sieciowego, który udostępnia firma.

Jeśli istnieje taka potrzeba, specjaliści Hogatexu mogą pomóc nabywcy programu w zaprojektowaniu własnej strony internetowej hotelu.

Program jest przyjazny dla użytkownika i jego gości. Wypełniają oni tylko dwie pokazujące się na ekranie maski potrzebnymi danymi. W przypadku stałych gości wystarczy, że wpiszą swój „numer gościa” i hasło, a informacje na temat jego osoby same się uaktywnią.

Osobliwość „Dynamic Contingency” oznacza, że personel hotelu nie ma żadnej dodatkowej pracy związanej z dzieleniem dostępnych pokoi z przeznaczaniem ich na sprzedaż internetową. Przy instalowaniu HogaNET w hotelu, programowane są warunki, na jakich chce się sprzedawać zakwaterowanie przez Internet. Na przykład jeżeli w dzień poprzedzający dzisiejszy o 14 dni, ponad 30 pokoi jest jeszcze możliwych do nabycia, automatycznie 10 pokoi mogłoby być oferowanych drogą wirtualną. Zależnie od biznes planu, można zaprogramować cały szereg takich kontyngentów. Można oczywiście przy użyciu menu bezzwłocznie anulować rezerwacje tą samą drogą na jakikolwiek okres czasu, w którym spodziewane jest pełne zakwaterowanie hotelu.

Dodaj komentarz