Bibliografia

  1. Adamowicz J., Wolak G., Jak być hotelarzem, Krakowska Szkoła Hotelarska, Kraków 2004.
  2. Altkorn J., Marketing w turystyce, Wydawnictwa Naukowe PWN, Warszawa, 1995.
  3. Armstrong M., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
  4. Błaszczuk W., Organizacje samorządu hotelarskiego w Polsce. Historia i współczesność, w: J. Merski, Cz. Witkowski, (red.), Hotelarstwo w Polsce, Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Warszawie, Warszawa 2004.
  5. Błądek Z., Hotele – programowanie, projektowanie, wyposażenie, Albus, Poznań 2001.
  6. Błądek Z., Współczesne tendencje w budowie, wyposażeniu i eksploatacji obiektów hotelarskich, w: J. Merski, Cz. Witkowski, (red.), Hotelarstwo w Polsce, Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Warszawie, Warszawa 2004.
  7. Bujanowski Z. , Dobosz-Bujanowska K. „Podstawowe zagadnienia
    organizacji i zarządzania na przykładzie  obiektów hotelarskich” Zeszyt 1 „PLANOWANIE”, WSHGiT, Kraków 2000
  8. Czermiński A., Czerska M., i in., Zarządzanie organizacjami, Dom Organizatora, To­ruń 2002.
  9. Fołtyn H., Klasyczne i nowoczesne struktury organizacji, Wydawnictwo Key Text, Warszawa 2007.
  10. Garbarski L., Rutkowski I., i in., Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 2001.
  11. Gaworecki W.W., Turystyka, PWE, Warszawa 2003.
  12. Griffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, PWE, Warszawa 2004.
  13. Jaremen D.E., Jedlińska M., Stan i możliwości rozwoju małych i średnich obiektów hotelarskich w Euroregionie Nysa – wyniki badań, Partnerstwo na Rzecz Rozwoju, Jelenia Góra 2006.
  14. Jędrzejczyk I., Nowoczesny biznes turystyczny, PWN, Warszawa 2001.
  15. Karasiewicz G., Marketingowe strategie cen, PWE, Warszawa, 1997.
  16. Knowles T., Zarządzanie hotelarstwem i gastronomią, PWE, Warszawa 2001.
  17. Kotler Ph., Armstrong G. i in., Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002.
  18. Kotler Ph., Analiza, planowanie, wdrażanie i kontro­la, Gebethner & Ska, Warszawa 1994.
  19. Kowalczyk A. „Geografia hotelarstwa”, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2001
  20. Mazur J., Zarządzanie marketingiem usług, Difin, Warszawa 2002.
  21. Mazurek-Lopacińska K., Orientacja na klienta w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa, 2002.
  22. Mazurkiewicz L., Planowanie marketingowe w przedsiębiorstwie turystycznym, PWE, Warszawa 2002.
  23. Medlik S., Leksykon podróży, turystyki i hotelarstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, War­szawa 1995.
  24. Miączyński P., Analiza polskiego rynku hotelowego: dom.gazeta.pl/dom/1,50848,804463.html
  25. Michalski E., Marketing, PWN, Warszawa 2004.
  26. Mitura E., Koniuszewska E., Ekonomika i organizacja pracy w hotelarstwie, Difin, Warszawa 2006.
  27. Mucha – Szajek E., Problemy hotelarstwa – zarys dziejów, zasady funkcjonowania, perspektywy i zadania, w: D. R. Tauber, E. Mucha – Szajek, W. Siwiński, (red.), Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Gastronomii w Poznaniu, Poznań 2001.
  28. Nickels W.G., Zrozumieć biznes, Bellona, Warszawa 2000.
  29. Niezgoda A., Popyt turystyczny. Uwarunkowania i perspektywy rozwoju, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2003.
  30. Nowotny I., Plan marketingowy. Budowa przyszłości przedsiębiorstwa, Poltext, War­szawa1993.
  31. Oparka S., Nowicka T., Organizacja i technika pracy w hotelarstwie, Polskie Zrzeszenie Hoteli, Warszawa 2003.
  32. Pląder D., (red.), Organizacja pracy w hotelarstwie, Krakowska Szkoła Hotelarska, Kraków 2001.
  33. Pluta-Olearnik M., Marketing usług, Warszawa 1994, PWE.
  34. Pocztowski A. „Zarządzanie zasobami ludzkimi”, ANTYKWA, Kraków 1998
  35. Polski rynek hotelarski w oczach ekspertów: travelpolska.pl/content/view/150/54/
  36. Praca zbiorowa pod red. Nauk. Koźmińskiego A. K., Piotrowskiego
    W. – wydanie V zmienione  „Zarządzanie: Teoria i praktyka”,
    Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001
  37. Pusto­ta J., Kierunki rozwoju hotelarstwa w Polsce międzywojennej, Instytut Turystyki, Warszawa 1986.
  38. Rapacz A. (red.), Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce rynkowe, Wyd. AE we Wrocławiu, Wrocław, 2001.
  39. Szczygielińska J., Głęboka więź z gościem, „Hotelarz”, nr 4/2004.
  40. Turkowski M., Hotelarstwo — elementy marketingu, PWE, Warszawa 1993.
  41. Turkowski M., Marketing usług hotelarskich, PWE, Warszawa 2003.
  42. Wajgner M., Tylińska R., Ekonomia i prawo w hotelarstwie, Wydawnictwo REA, Warszawa 2009.
  43. Witkowski Cz., Hotelarstwo, Podstawy hotelarstwa, części I, Wyższa Szkoła Ekonomiczna, Warszawa 2002.
  44. Witkowski Cz., Hotelarstwo. Cz. II, Międzynarodowe systemy hotelarskie, Wyd. WSE, Warszawa, 2003.
  45. Witkowski Cz., Kachniewska M., Hotelarstwo, część III, Hotelarstwo w gospodarce turystycznej, Wyższa Szkoła Ekonomiczna, Warszawa 2005.
  46. Żurek J., (red.), Przedsiębiorstwo – zasady działania, funkcjonowanie, rozwój, Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2007.