Ogólna charakterystyka hotelu Rydzewski

5/5 - (4 votes)

W samym centrum przepięknej krainy pojezierza Ełckiego leży miejscowość Ełk. To jedno z nielicznych miast w Polsce, gdzie w centrum znajduje się jezioro. Jezioro Ełckie, o powierzchni ponad 5 km2, wraz z przepływającą przez nie rzeką Ełk stanowi doskonały szlak wodny do uprawiania turystyki kajakowej i żeglarstwa.75 Dzięki dogodnej lokalizacji Hotel Rydzewski w Ełku jest idealnym miejscem dla turystów jak i dla osób podróżujących służbowo. Dzięki adaptacji sali dawnego Teatru „Orzeł” udało się właścicielowi hotelu uratować kurtynę teatralną pochodzącą z XIX wieku.

Dwugwiazdkowy Hotel „Rydzewski” znajduje się w centrum Ełku, w pobliżu dworca PKP i PKS. Hotel powstał w roku 1994 i ma bardzo duże doświadczenie i swój staż na rynku Ełckim. Hotel „Rydzewski” dysponuje 100 miejscami noclegowymi w 53 pokojach. Hotel posiada 13 pokoi jednoosobowych, 31 pokoi dwuosobowych, 7 pokoi trzyosobowych i dwa luksusowo wyposażone apartamenty. Wszystkie pokoje posiadają TV kablową, telefon, łazienkę z kabiną prysznicową, umywalką, WC, galanterią hotelową, telefon, lodówkę. Śniadania wliczone są w cenę noclegu w formie bufetu. Doba hotelowa liczona jest od godziny 14.00 – 12.00 następnego dnia. Główny atut hotelu „Rydzewski” to jego restauracja, w której zawsze przykłada się dużą wagę do jakości serwowanych potraw. Godziny otwarcia restauracji od 7.00 – 22.00.

Organizowane są różnego rodzaju imprezy np. uroczystości rodzinne (wesela, komunie, chrzciny), uroczystości firmowe (bale kanałowe, jubileuszowe), okolicznościowe (sylwester, andrzejki), plenerowe (grille, ogniska), jak również hotel oferuje swoje usługi cateringowe. Organizowane imprezy przeznaczone są nawet do 250 osób. Hotel zajmuje się również organizacją różnego rodzaju szkoleń i konferencji. Centrum konferencyjne posiada 4 sale klimatyzowane: teatralna na parterze, która przeznaczona jest do 300 osób, bocianie gniazdo znajdujące się na III piętrze dla 80 osób, balkonowa znajdująca się na I piętrze z przeznaczeniem dla 60 osób, jak również posiada salę kameralną znajdującą się na parterze i mieści 25 osób. W przypadku organizacji szkolenia wraz z noclegiem, sala konferencyjna jest gratis. Hotel również posiada parking strzeżony, który również jest za darmo. W skład wyposażenia sal konferencyjnych wchodzą: projektor multimedialny, rzutnik pisma i slajdów, TV, magnetowid, flipchart, ekran, nagłośnienie, zaciemnienie sali.

Rezerwację miejsca noclegowego można zrobić osobiście w hotelu „Rydzewski”, bądź poprzez stronę internetową rydzewski.pl . W hotelu znajduje się bar, pralnia oraz scena teatralna z widownią na 400 osób gdzie odbywają się widowiska i przedstawienia różnego rodzaju. Na życzenie gości hotelowych istnieje możliwość zorganizowania szeregu imprez towarzyszących np. Przejażdżka kolejką wąskotorową w stylu retro, rejs statkiem, jednodniowa wycieczka do Wilna. By goście hotelowi mogli aktywnie spędzić czas Hotel „Rydzewski” dysponuje również kręgielnią, gdzie dysponują czterema profesjonalnie wyposażonymi torami do gry. W hotelu znajduje się również sala bilardowa, gdzie do dyspozycji klientów są dwa profesjonalne stoły bilardowe. Ponadto sala gier wyposażona jest w automaty do gry zręcznościowej, piłkarzyki, darta oraz cymbergaja. Dodatkową informacją o obiekcie jest możliwość zabrania ze sobą na pobyt w hotelu zwierzęta, przyjmowane są płatności kartą płatniczą, dostęp do komputera i internetu, wypożyczalnia rowerów, jest również możliwość zamówienia busa. Obsługa hotelowa posługuje się w języku angielskim i niemieckim.76

Klient przedsiębiorstwa turystycznego powinien odgrywać najważniejszą rolę w procesie produkcji i świadczenia usługi turystycznej. Dlatego bardzo ważna jest rola pracowników, którzy zajmują się bezpośrednią obsługą tych klientów, do takich pracowników w hotelu „Rydzewski” należą: pracownik recepcji, kierownik recepcji hotelowej, pracownik gastronomii hotelowej (barman, szef kuchni, kelner), kierownik gastronomii hotelowej oraz dyrektor hotelu.77 Recepcjonista ma najczęstszy kontakt z gościem hotelowym i w cyklu obsługi klienta odgrywa kluczową rolę (przed przybyciem gościa do hotelu – telefoniczna rezerwacja i prezentacja oferty hotelu, w trakcie zameldowania i w trakcie pobytu – koordynacja oferowanych przez hotel usług oraz w trakcie wymeldowania).


75 Lijewski T., Mikułowski B., Wyrzykowski J., Geografia Turystyki Polski, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 1998, s. 267

76 Hotel Rydzewski, Witryna internetowa, rydzewski.pl, stan z 23.05.2008.

77 Panasiuk A., Ekonomika Turystyki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2006, s. 213

Dodaj komentarz